feiring av landet vårt

Heisann!

I går var jeg rett og slett så utslitt at jeg sloknet på senga like etter at jeg kom hjem fra jobb. 17. mai var full av aktiviteter, planer og tradisjoner, så det tok litt på for min del. Men det er jo selve kosen, får bare takle å være litt sliten etter en sånn dag! Jeg har egentlig fri i går og i dag, men jeg valgte å dra på jobb i går, følte liksom det var riktig, hehe. Men jeg var, som sagt, fortsatt ganske utslitt, så jeg klarte ikke gjøre noe særlig annet i går enn å jobbe og sove/slappe av… Tenkte jeg skulle skrive litt om nasjonaldagen og feiringen, men jeg får ta det nå – som jeg tross alt har ladet batteriene litt, og har frii.

17. mai startet så flott hos Ada Celine hvor flere av jentene i gjengen var samlet til champagnefrokost. Vi hadde det utrolig hyggelig, selv om jeg måtte dra litt tidligere enn de andre fordi jeg skulle gå i skoletoget i byen. De andre forble i Stavern for å se barnetoget der. Skoletoget i byen har vært tradisjon siden jeg startet på ungdomsskolen, og jeg elsker å gå i tog! Jeg møtte på så mange fine kjentfolk, og gikk med flere venner. Toget endte i Bøkeskogen, som er helt nydelig på denne tiden av året – stappfull av vakre mennesker i bunader og masse grønne blader overalt! Deretter dro familien videre til ste-mormor-og-morfar, for å spise der og hygge oss før borgertoget skulle gå. Det er også en av favorittradisjonene på nasjonaldagen, å se alle de ulike foreningene og lagene og menneskene som representerer ett eller annet. Nok en gang var vi i Bøkeskogen, hvor det var flere taler. Blant annet sto en av mine fine kolleger for hovedtalen for i år – det var stas!! Store deler av dagen gikk til å være med venner og familie, og selv om det foregikk i full fart, var dagen så himla vellykket. Jeg elsker virkelig 17. mai og landet mitt!

(Q) Hva er deres favoritt-tradisjon på 17.mai?
(Q) Hva synes dere om bildene?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg