Året som gikk ~ Mai til August

Hei!

Nå har jeg nok en gang bladd tilbake noen måneder i arkivet, og funnet frem godsaker og høydepunkter fra midtveis i dette året. De neste månedene som står for tur er mai til august, og her skjedde det ganske så mye(!!). La oss kjøre i gang del 2 av årets kavalkade.

Mai:

Jeg var på Adele-konsert i Telenor Arena for å kicke i gang mai. Det var noe av det absolutt beste jeg har vært på i hele mitt liv! Adele er så stor for meg, og å høre henne live var en opplevelse uten like for meg.. Herlighet, så sykt!!

Jeg og bestevenninna mi, Malin, ble nominert til Medieprisen, som er en årlig utdeling av be beste medie-verkene i Vestfold. Jeg var nominert i to kategorier; “Foto, Portrett i studio” og “Tekst, Åpen klasse”. Og ikke bare det, men jeg vant søren meg begge kategoriene jeg var nominert i!!! For en anerkjennelse.. Jeg var i totalt sjokk, men det var altså så gøy!

Jeg var i to konfirmasjoner på én dag – både til stefetteren min, Oliver, og til min beste Anne Thea. Litt hektisk ble det, men det var himle koselig!

Jeg slapp eksamen! Husker jeg var totalt nervevrak før den dagen.. 

Var på kafé og bytur med fineste Malin!

17. mai kom endelig!! En av de fineste dagene i året. Jeg gjorde et par tusen ting, som vanlig. Gikk både i tog med skolen, var på gamle barneskolen, var hos familien, var i byen, så på tog, så på mer tog, var på tivoli og mer… Haha!

Traff Cecilie og Elise, første gang jeg traff sistnevnte, i byen. Vi dro på kafé, og hadde det så hyggelig sammen!

Sol og sommervær kom for fullt, og det var mange solfylte dager i mai…

Og på den siste dagen i mai kom Maren og Helene på overraskelsebesøk, for da hadde Helene fått mopedlappen. Vi kjørte til Stavern, spiste is og koste oss.

Juni:

Jeg startet juni på overnatting hos ei venninne i Porsgrunn, hvor jeg blant annet fikk tildelt det fineste gjesterommet jeg noen gang har vært borti. Det var så hyggelig der, og vi fikk gjort masse fint sammen <3

Varmen var upåklagelig, og vi i jentegjengen var blant annet på en strand (fjell) i Stavern.

Vi hadde myye fridager og lite skole.

Vi var i sluttspillet for beach-håndball, og endte på en 3. plass, noe vi sa oss godt fornøyde med. Det var det aller siste vi gjorde sammen som lag, og jeg spilte min siste kamp, for jeg sluttet på håndball den sommeren. Det er litt vemodig, og jeg savner det masse.. Vi har gjort så mye bra sammen som lag!

Maren inviterte på taco og koos, siste dagen før ferien. Jeg og Helene var der, og vi storkoste oss med throwback-sanger og god mat.

SOMMERFERIEN STARTET!! Den var etterlengtet.. For å følge tradisjonen, dro vi ut og spiste på Pakkhuset med familien.

Fikk sommerjobb i Østlands-Posten, og startet ferien med mye frilans-jobbing! lykke<3

Jeg, Mikael, Leah, mamma og Ben var på Rhodos i starten av sommerferien! Vi var der i en uke, og hadde det så deilig i stekende sol. Vi var både i gamlebyen i Rhodos og i Lindos for å bade i lagunen der. Det var så mye fint å se..

Juli:

Mats Grimsæth kom hjem etter å ha seilt langs Norskekysten et år, og han hadde stor hjemkomstfest som jeg fikk æren av å være fotograf på. Han snakket om turen, viste masse bilder, og hadde utstilling på Pakkhuset.

Så var det Stavernsfestivalen, og kjære vene, så himla gøy det var!! Det var min første festival, og jeg hadde det veldig hyggelig med alle jentene som også var der. Konsertene, stemninga, menneskene, alt var så rått!


Jeg hadde en skikkelig bra uke på jobb, hvor jeg dekket en haug med kultur-arrangementer. Jeg fikk blant annet møte og intervjue Unni Wilhelmsen (min helt), Anita Skorgan og Eva Weel Skram. Det var så kult!

SONY DSC

Kaja og Leah feiret bursdag sammen, og hadde temabursdag med Disney. Jeg endte vel opp med noe liknende Minnie Mus, og alle var så fine, haha!

Jeg og mamma var på terrasse-konsert hos noen gode venner av oss. Konseptet var genialt, hvor de hadde invitert sangere (og sang selv) på den enorme verandaen deres. Koselig var det også!

Så var jeg på hytta i Vrådal med hele familien på mamma sin side. Det er alltid like deilig å komme opp dit og slappe maks av. Jeg badet også – i iskaldt vann. Vrådal er bare vakkert..

Mathilde Waale sitt bilde.

Mathilde Waale sitt bilde.

August:

Cecilie og jeg avtalte å ta en kafétur til Stavern, for å treffes igjen etter alt for lang tid. Vi gikk også litt rundt i leiren og ellers i Stavern.

De dagene jeg først hadde fri fra journalistikken, tok jeg meg skikkelig fri også. Men det trur jeg var nødvendig oppi alt.

Jeg ble også ferdig med sommervikariatet mitt i ØP. Den sommerferien fikk jeg virkelig utviklet meg, og møtt mange fine personer. De fleste andre dagene så omtrent slik ut: (og det gjorde de resten av sommerferien også, hehe)

…Så var det tilbake på skolebenken. Første skoledag i andre klasse. Nye lærere, nye fag. Sommeren gikk fort..!

Jeg startet på en behandling i Tønsberg som endret rutinene mine ganske mye, eller, jeg satt meg nye rutiner. Det ble en hverdag i (nesten)-nabobyen to ganger i uka.

Fikk en super-spontan melding på Messenger av Tonje som lurte på om jeg kunne komme og ta bilder av henne på kanten av Stavern. Jeg hev meg rundt, og var der kun noen minutter senere. Vi hadde det så koselig!

Klassebilde. Alltid like gøy. (:-()

Og til slutt, uendelig mage stunder med gitaren min. Favoritten!

Så ja, det var del 2 av kavalkaden! Det skjedde virkelig masse på de fire månedene, og jeg opplevde mer enn jeg trodde jeg ville gjøre.. Håper dere likte den!

(Q) Hva synes dere om oppsummeringen?
(Q) Gjorde dere noe spesielt disse månedene?
~Mathilde~

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg