pumpkin spice apples

Hei!

Jeg, som flertallet av andre tenåringsjenter, er over middels obsessed med høsten, og alt som kan smake, lukte eller se ut som høst. Pumpkin spice latte for eksempel, jeg skulle gjerne hatt en Starbucks innen de nærmeste mila for å drukket en av de (ja, jeg vet at cafeer har sine varianter).. Men jeg gikk på google for å finne ut hvordan man kunne lage noe av dette selv, og jeg fant en genial ‘oppskrift’ på pumpkin spice, et krydder som ikke selges i Norge – så vidt jeg vet. Til min store lykke hadde vi alt som trengtes, og jeg mikset i vei.

Du trenger:

  • 3 ss kanel
  • 2 ts malt ingefær
  • 2 ts malt muskatnøtt
  • 1,5 ts malt allehånde
  • 1,5 ts malt nellik 

Dette blandes sammen, og jeg har brukt det til det meste for å si det sånn. Her om dagen fant jeg ut at det kunne brukes oppå epler, og nå er jeg mildt sagt frelst. Jeg får faktisk litt julefølelse av det, jeg tror det er nelliken som gjør susen der. Men hvis dere ikke allerede har gjort det, anbefaler jeg dere å prøve ut kryddermixen. Gamechanger, haha! 

(Q) Har dere testet ut ‘oppskriften’?
~Mathilde~

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg