Rhodos 2016

Heisann!

Nå har jeg endelig gått gjennom bildene fra kameraet, pakket ut, fått igjen søvnen og slått meg til ro med å være hjemme igjen. Jeg tenkte å fortelle dere om turen til den nydelige greske øya, og hva vi gjorde mens vi var der. Det skal sies at det ikke skjedde stort fem av dagene, da slappet vi for det meste av ed bassenget, men på torsdagen fikk vi oppleve litt andre sider av Rhodos! 

Så vi kom ned på lørsdags kveld, til den lille byen Kolympia, og rakk ikke gjøre veldig mye annet enn å spise middag, teste ut bassenget, spilt en omgang tennis og badet kort i havet like ved. Det var/er hetebølge der, og det hadde vært det i en uke før vi kom, så det var ekstremt varmt der, og det var vel oppe i flere-og førti grader et par av dagene(!!). Da passet det egentlig greit at vi ikke gjorde stort annet enn å tilbringe dagene ved bassenget. Det gikk som regel i samme rutine; steke litt i sola, ta et bad, sol seg igjen, bade nok en gang, slappe av på rommet, gå ned til bassengkanten for å nyte solen enda litt til. Så spiste vi innimellom dette, og tibrakte kveldene sammen med enten kortspill eller film. Det var veldig koselig!

Dette gjorde vi fem av seks dager. Men den ene dagen bestemte vi oss for å leie bil, og kjørte avgårde til Rhodos by tidlig på morgenen. Det første vi gjorde var å besøke gamlebyen i Rhodos, som var helt nydelig.. Jeg elsker jo slike plasser, og steder med litt historie bak seg. Vi gikk i trange gater, både forlatte og folkerike. Det var helt facinerende å se på alt som skjedde der, kontra hvor stille det kunne være der. Bygningene var også helt spesielle, det var rett og slett vanvittig gøy å se! Deretter var vi i sentrum av Rhodos by, og fikk shoppet litt, og spiste på en utrolig fin restaurant. Da fikk vi liksom oppleve historie og “storby” på noen timer, som passet meg veldig bra.. Da vi hadde sett i byen en stund, kjørte vi videre sørover til en ubeskrivelig nydelig liten by ved navn Lindos. Her er det en kjent lagune, som vi badet i, og det var nesten magisk. Det var en liten plass, en liten strand, med masse grotter og klipper rundt seg. Så begynte vi å haste litt med å komme oss tilbake til hotellet, men jeg insisterte på å gå noen minutter i Lindos’ gater. Det var så typisk gresk, med hvite hus på alle kanter, trange gater, og med et akropolis på toppen av det største fjellet der. Det var tilnærmet lik magisk, hvert fall for meg! Den dagen fikk vi gjort utrolig mye, men det var, etter min mening, den beste dagen! Så gjentok vi ‘rutinen’ på fredag, som var siste dagen, og slappet av ved bassenget mens vi nøt solsteken. Vi dro natt til lørdag, og måtte opp og stå klokken tre, for føyet vårt gikk syv. 

Denne ferien har vært så fin, og jeg er så glad for at jeg fikk oppleve så mye forskjellig! Takk for meg, Rhodos <3

Gamlebyen i Rhodos

Lindos

(Q) Hva synes dere om bildene?
(Q) Har dere vært på Rhodos før -isåfall hvor?
~Mathilde~

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg